Egy kis reklám...

Reklám telefon

Mi ez a blog?

Spórolj pénzt, időt, energiát... és egy "mi lett volna ha" kezdetű mondatoktól hemzsegő életet...

Friss topikok

Ismét csak banki utalás naggggyon drágán!!!

2007.10.10. 11:10 | tenno | 12 komment

Címkék: bank

A kezdet: Ismerősöm bement a bankba és megadott egy banki átutalási megbízást 10 millió forintról.

Az eset: A bankban fogták és feldarabolták 5 db 2 millós részletre és egyenként elutalták, természetresen 5x felszámolva a tranzakciós költségelet... (mindenzt ismerősöm már csak a számlakivonaton látta) Az indoklás: a telefonos limitet vették alapul, mert ez így szokás!! Banki környezetben szoksájogról beszélni elég meredek dolog, mert ilyen alapon 100 ezer forintos részletekre is darabolhatta volna, hogy még több legyen a tranzakciós költség. Persze egyből telefon, hogy ezt akkor hogyan is gondolták, és első körben nem is nagyon akarták elismerni a tévedésüket. Ám akkor jött egy kulcsmondat, amit mindnekinek ajánlom szíves figyelmébe: Rendben, akkor kérek erről egy állásfoglalást a PSZÁF részéről!!

A végeredmény: És lőn világosság, egyből megváltozott az álláspontjuk és jóváírták a jogtalanul levont tranzakciós költséget.

Kérdéseim: Mi van ha az ember megbízik a bankjában és nem néz a dolgok után? Egyáltalán érdemes bármelyikben is megbízni? Ha valakinek nem volt még ilyen jellegű gondja, akkor a bank a jó vagy csak nem vette észre...?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sporolj.blog.hu/api/trackback/id/tr37192124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

béla 2007.10.11. 13:37:28

Ne haragudj, de ez képtelenség. Ilyet nem csinálhat egy bank sem. Magyarul, elég nehezen hiszem amit írsz. Megírnád melyik bank ez, megnézném mire hivatkoztak!

tenno 2007.10.11. 15:11:28

béla: ez a bólogatós bank volt, de hozzá kell tennem, hogy legtöbbször az ügyintézőn múlik. Legutóbb az egyik nem akart elintézni egy akciós betétlekötést, mert szerinte nem teljesítettem a feltételeket a másik meg megtette...

béla 2007.10.11. 16:55:18

tenno: nem tehet ilyet egy bank sem, még a rafi sem. az üzletszabályzatukban meg kell határozni, hogy mi az az átutalás. valószínű (most nincs kedvem ellenőrizni), hogy van a meghatározásban olyan kitétel, hogy "egy adott összeg" átutalásával bízod meg őket. vagyis önkényesen nem változtathatja meg, ha mégis, akkor az szerződésszegés és bíróság, nem pszáf.

azért is kételkedem, mert az ügyintézőnek SEMMI érdeke, hogy ezt tegye: csak 5x annyi meló és ne hidd, hogy ezért bármi "jutalom" járna neki. és erősen kétlem, hogy ilyen belső szabályzata lenne.

ha mégis megtörtént, akkor el lett baszarintva, bár ekkora összegnél már talán egy másik emberke, egy junior alcsoport-vezető-helyettes is megnézi.

szerintem.

béla 2007.10.11. 17:03:56

tenno: a betétes példádat sem értem. az akciós betét általában attól akciós, hogy egy minimum összeget, minimum ideig kell elhelyezned. lehetnek még egyéb feltételek (pl. számlaforgalom, de talán nem ez volt nálad). na most ha te odamentél és kijelentetted, hogy "igen, hajlandó vagyok a minimum ideig az elvárt összeget itthagyni", akkor milyen feltételt nem teljesítettél?

az más tészta, ha már egy meglévő betét konstrukción akartál változtatni.

tenno 2007.10.11. 22:46:10

Béla: az utalós sztori tényleg úgy volt, hogy mi volt a háttérben azt nem tudhatom.
Az akciós betétnél a feltétel az volt, hogy külső forrásból növelni kell a pénzedet. Nos én ezt megtettem készpénzes befizetéssel, amire azt mondta az ügyintéző, hogy az nem számít külső forrásnak, külső forrás lenne, ha más bankból utalnék... ahogy írtam a másik ember szó nélkül megcsinálta a lekötést.

béla 2007.10.11. 22:53:07

értem. illetve nem, de mindegy.

nehéz erről beszélgetni, mert én máshogy látom.

tenno 2007.10.12. 08:31:15

Ezek szerint banki szférában dolgozol és nem látod olyan szörnyűnek a magyarországi banki helyzetet?

béla 2007.10.12. 09:07:43

tenno: mondjuk, hogy igen. de a lényeg inkább az, hogy nagyjából ismerem a másik oldalt is. nagyon sok az igazság abban amiket írsz, de ennél bonyolultabb a kép. nem minden a lenyúlás és mindennek van oka. szívesen megvitatom.

tenno 2007.10.12. 12:38:19

Rendben: Mi a helyzet az OTP-vel? Azon túl, hogy monopol helyzetben van a többi bank foglalkozik ezzel vagy hagyja az egészet és osztozkodnaka maradékon. Szép lassan kihal az a nemzedék, amelyik nem lát az OTP-n túl és érdemes lenne komoly, ismétlen komoly alternatívát kínálni. Ezt néha meg is tesz egy - egy bank, pl. egy ingyenes számlavezetés bevezetésével, amit aztán fizetőssé tesz...

béla 2007.10.12. 15:58:23

ez egy klasszikus téma. a monopolhelyzet oka a megszokás, illetve az, hogy az emberek bankválasztásánál átlagban még mindig a legfőbb szempont a bankfiók megléte, illetve közelsége.

a bankszolgáltatások elterjedésében, minőségében, árában az otp kb. olyan szerepet játszott, játszik, mint pl. a telefónia, internet hazai "fejlődésében" az összes T betűvel kezdődő cég, illetve elődei. csinálunk is valamit, de nehogymá' a nyúl...

a többi bank addig túlságosan nem foglalkozik ezzel, amíg a piacszerzés időszakát éljük, magyarul amíg lehet új ügyfelet szerezni és nem a másikét kell elcsábítani.

ha pl. megnézed a vállalati banki piacot, ott az igazán értékes ügyfélkörben az otp szerepe gyakorlatilag elhanyagolható.

véleményem szerint.

tenno 2007.10.12. 16:21:46

Miért magasak a tranzakciós költségek?

béla 2007.10.12. 16:44:57

-magas banküzemi költségek (manci nénik fizetése, fiókhálózatok, szar banki rendszerek)

-versenyhelyzet hiánya (lásd fent: piacszerzés van, nem ügyfélmegtartás)

-alternatív lehetőségek hiánya: a pénzintézeti szolgáltatások monopolizáltsága (alternatíva pl. a supermarket saját hitelek, kártyák, a fizetésnél a mobilfizetés).

süti beállítások módosítása